Procedura zakupu

Wybór pojazdu

Współpracę rozpoczynamy od ustalenia parametrów poszukiwanego pojazdu zgodnie z oczekiwaniami Klienta - marka, model, rocznik, stan techniczny oraz budżet przeznaczony na zakup.

Poszukiwania odpowiedniego egzemplarza, szacowanie kosztów importu

Po ustaleniu priorytetów rozpoczynamy poszukiwania konkretnych pojazdów oraz przedstawiamy szacunkowe koszty importu danego egzemplarza. Korzystając ze wskazanych przez nas źródeł Klient sam może wybrać pojazd, który go interesuje, my zrobimy kalkulację kosztów sprowadzenia auta pod wskazany adres.

Umowa i kaucja

Po wybraniu odpowiedniego egzemplarza, spełniającego oczekiwania Klienta przystępujemy do ustalenia warunków współpracy: koszty, terminy, wysokość kaucji, ta ustalana jest indywidualnie i zależy przede wszystkim od pochodzenia pojazdu (zakup od osoby prywatnej bądź aukcja) oraz ceny zakupu. W przypadku gdy zakup nie dojdzie do skutku kaucja zostaje zwrócona bądź przechodzi na poczet kolejnych licytacji.

Kaucja jest formą zabezpieczenia na wypadek wycofania się z zakupu. W takim przypadku serwisy aukcyjne naliczają kary w wysokości 10% kwoty licytacji.

Zakup pojazdu i uregulowanie należności po stronie USA

Udało się kupić wymarzony pojazd! Nawiązując do wcześniej ustalonych warunków współpracy, po podsumowaniu wszystkich kosztów (cena zakupu + transport lokalny + fracht morski) otrzymujesz fakturę z należnościami po stronie USA. W przypadku zakupu na platformach typu Copart bądź Iaa płatność za wylicytowany pojazd możesz dokonać bezpośrednio na aukcję.

Odbiór zakupionego pojazdu, wysyłka do Europy

Gdy zakupiony pojazd zostanie dostarczony na plac firmy wysyłkowej Klient otrzymuje dokumentację fotograficzną, numer kontenera, szacunkową datę wpłynięcia kontenera do portu docelowego oraz link do śledzenia. Transport morski, w zależności od miejsca wysyłki trwa od ok. 3 do nawet 10 tygodni.

Odprawa celna oraz transport pod wskazany adres

Przygotowaniem dokumentów do odprawy celnej również zajmujemy się my, wystarczy tylko podpisać stosowne upoważnienie dla agencji celnej oraz wypełnić oświadczenie dla urzędu celnego. Po odprawie agencja celna wyśle dokumenty z odprawy wraz z należnościami do zapłaty bezpośrednio do Klienta. Po uregulowaniu należności pojazd zostaje zwolniony i jest gotowy do odbioru.

Odbiór z placu agencji celnej, transport pod wskazany adres

Współpracujemy ze sprawdzonymi firmami zajmującymi się odbiorem oraz transportem pojazdów z portów w Gdyni, Bremerhaven oraz Rotterdamu.

Imex Auto

Profesjonalna i kompleksowa obsługa importu pojazdów z USA.

Kontakt

Adres PL
Tylawa 49a
38-450 Dukla
Adres USA
448 Packer PL
Perth Amboy, NJ 08861